הכירו את העקרב

הכירו את העקרב – מהראש ועד לזנב

הכירו את העקרב עוד לפני שהוא יכיר אתכם מקרוב. העקרבים לרוב יעדיפו להתרחק ממקום המגורים של בני האדם. הנכוחות הרבה וההמולה מבלבלים את העקרבים וגורמים להם להתנהג אחרת מהדרך בה הם מתנהגים כאשר הם חופשיים בטבע. אל תחשבו שהעובדה שאתם גרים בבתים גבוהים או בבתי קרקע אטומים תעזור לכם להימנע ממפגשים פנים אל פנים עם העקרבים המסתובבים חופשי ברחובות. נסו אתם להבין מהיכן מגיע העקרב, מה הוא עושה בעולם, ממה הוא ניזון או בקיצור – הכירו את העקרב ונסו לעשות זאת מוקדם ככל האפשר.

הכירו את העקרב – כל המידע הנדרש

מיני עקרבים

בעולם מוכרים כאלפיים מינים שונים של עקרבים. למרות הפחד הגדול מהם והעבודה שרובנו בורחים בצרחות במפגשים מול עקרבים, רובם הגדול אינו מסוכן לבני האדם כלל. אלו מבינם שאכן ארסיים מתחלקים גם הם לשתי קבוצות. העקרבים הארסיים אשר אינם מזיקים לבני האדם גם בעת העקיצה, וגורמים רק לכאבים ולתופעות לוואי שונות. הקבוצה השנייה קטנה במיוחד, ומכילה עקרבים צהובים מסוגים שונים אשר יכולים להיות קטלניים לאדם עקב כמויות הארס בו הם משתמשים.

תוחלת חיים

לרוב ניתן להאריך את תוחלת חייהם של בעלי החיים עקב תצפיות מדויקות שנעשו עליהם. אצל העקרבים העניין שונה במקצת ומאוד קשה להעריך את תוחלת החיים האפשרית שלהם. הטווחים גדולים מאוד ונעים בין הערכה מינימאלית של ארבע שנים, להערכה מקסימאלית של עשרים וחמש שנים. הפרשים אלו מוכיחים כי איננו מכירים מספיק את אוכלוסיית העקרבים ונותרו לנו דברים רבים ללמוד עליהם.

התרבות

העקרבים מחכים עד לעונת הרבייה כדי להתקרב זה לזה. העקרב הזכר מחזר אחר הנקבה על ידי הסתובבות סביבה במעגלים רבים ככל האפשר. אם הנקבה מזיזה באמצע את צבתותיה או נעה ממקומה, היא מראה לזכר כי היא אינה מעוניינת בו והוא מתרחק מהמקום. אם היא מעוניינת היא מקפידה לא לזוז עד שהעקרב מתקרב אליה. ביחד הם מתחילים סיבוב הליכה אשר יכול להימשך מספר שעות. כאשר הם עוצרים מתחיל טקס ההזדווגות בסיומו נכנסת הנקבה להיריון אשר יכול להימשך כחודשיים. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *